اپل ایرپاد نسل 4

ویژگی‌ها

پردازنده

Apple H2

جنس بدنه

پلاستیک

سال معرفی

2024

گارانتی

13,400,000تومان

در انبار موجود نمی باشد

توضیحات

بررسی و خرید ایرپاد ۴

ایرپاد اپل یکی از پرفروش‌ترین‌ و محبوب‌ترین هندزفری بلوتوث‌های دنیاست. حال در سال ۲۰۲۴ و پس از گذشت سه سال از معرفی ایرپاد ۳، اپل از نسل چهارم این محصول رونمایی کرده است. البته بر خلاف گذشته، اپل دو نسخه متفاوت از این محصول را روانه بازار می‌کند که از نظر امکانات و قابلیت‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. ایرپاد ۴ با طراحی جدید، باتری قدرتمندتر، چیپ‌ست هوشمند H2 و برای اولین بار دارای قابلیت نویز کنسلینگ در نسخه گران‌تر است.

طراحی

ایرپاد ۴ درحالیکه ظاهر آشنایی دارد اما به طور کامل از نو طراحی شده است. در حقیقت فرم سری‌ها به گونه‌ای تغییر یافته که با طیف وسیع‌تری از اشکال گوش سازگار باشد. ساقه کوتاه‌تر شده و حسگر تشخیص فشار نیز جدید شده تا عملکرد بهتری داشته باشد. حتی شکل کیس شارژ نیز به فرم مربع نزدیک‌تر شده است. در نسخه معمولی، هیچ حفره‌ای روی بدنه کیس شارژ دیده نمی‌شود. در عوض، ایرپاد ۴ با قابلیت نویز کنسلینگ بر روی کیس شارژ خود دارای یک اسپیکر مشابه ایرپاد پرو ۲ است. خوشبختانه هر دو نسخه ایرپاد جدید به گواهی IP54 دست یافته و در برابر رطوبت، تعریق، آب باران و گرد و غبار مقاوم هستند. این گواهی شامل گوشی‌ها و کیس شارژ می‌شود.

کیفیت صدا

ایرپاد ۴ طراحی باز یا Open دارد. این یعنی در هنگام قرارگیری در گوش، باعث کیپ شدن گوش‌ها نمی‌شود. به لطف استفاده از چیپ‌ست جدید H2، موسیقی با کیفیت بیشتر پردازش شده و با درایورهای جدید و آمپلی‌فایر قدرتمند به کار رفته، صدایی شفاف و کریستالی پخش می‌شود. عملکرد میکروفون‌ها نیز بهتر شده و در محیط‌های شلوغ، صدا با کیفیت بهتری دریافت می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های ایرپاد ۴، قابلیت بهینه‌سازی صدای پخش شده متناسب با فرم گوش است. این قابلیت با استفاده از میکروفون‌هایی که به سمت داخل کانال گوش قرار گرفته‌اند کار می‌کند. به علاوه، پشتیبانی از یک کدک صوتی جدید به نام AAC-ELD، کیفیت صدا به هنگام مکالمه‌های صوتی و تصویری افزایش یافته است.

ایرپاد ۴ در نسخه نویز کنسلینگ می‌تواند با یک اشاره، نویز محیط را حذف کند. به این ترتیب می‌توان با تمرکز بیشتری به شنیدن موسیقی یا مکالمه پرداخت. البته حالت‌‌های شنیدن صدای محیط (Transparency) و مکالمه هشیارانه (Conversation Awareness) نیز حالتی را ایجاد می‌کنند که حضور شئ خارجی در گوش احساس نشود و مکالمه با افراد در دنیای واقعی کاملا طبیعی باشد.

باتری و شارژ شدن

طول عمر باتری ایرپاد ۴ افزایش یافته و این پیشرفت شامل گوشی‌ها و کیس شارژ می‌شود. در واقع با یکبار شارژ کامل ایرپاد ۴ معمولی می‌توان تا ۵ ساعت از هر گوشی استفاده کرد که این عدد با محاسبه تعداد دفعات شارژ شدن گوشی‌ها توسط کیس شارژ به ۳۰ ساعت می‌رسد. البته در صورت فعال بودن قابلیت نویز کنسلینگ، گوشی‌های ایرپاد ۴ با قابلیت نویز کنسلینگ تا ۴ ساعت به طور پیوسته قابل استفاده خواهند بود.

ایرپاد ۴ معمولی تنها به وسیله درگاه USB-C شارژ می‌شود. متأسفانه اپل کابل شارژ را از جعبه ایرپاد ۴ حذف کرده و در صورت نیاز، این کابل باید به صورت جداگانه تهیه شود. در مقابل ایرپاد ۴ با قابلیت نویز کنسلینگ می‌تواند هم به صورت با سیم (USB-C) و هم به صورت بی‌سیم توسط شارژرهای بی‌سیم، مگ‌سیف یا حتی شارژر اپل‌واچ شارژ شود.

سایر ویژگی‌ها

ایرپاد ۴ همانند نسخه‌‌های قبلی دارای حسگر تشخیص گوش است که با قرار دادن یا برداشتن آن از گوش، اتصال را فعال و غیرفعال می‌کند. قابلیت Find My نیز در هر دو نسخه فعال است اما نسخه دارای نویز کنسلینگ می‌تواند از طریق کیس شارژ صدا پخش کند تا پیدا کردن آن راحت‌تر باشد. سازگاری با دستیار صوتی سیری نیز از دیگر ویژگی‌های این هندزفری بلوتوث است.

قیمت ایرپاد ۴

ایرپاد ۴ در نسخه معمولی ۱۲۹ دلار قیمت دارد. قیمت ایرپاد ۴ با قابلیت نویز کنسلینگ نیز ۱۷۹ دلار تعیین شده است. البته باید توجه داشت که اپل برای کنترل قیمت این محصولات جدید اقدام به حذف کابل شارژ از جعبه آن‌ها کرده و افراد در صورت نیاز باید کابل دو سر USB-C را به صورت جداگانه تهیه کنند.

مشخصات فنی

وزن 34.7 گرم
ابعاد 50.1 × 46.2 × 21.2 میلی‌متر
ابعاد کیس شارژ

۴۶.۲×۲۱.۲×۵۰.۱ میلی‌متر

ابعاد هر گوشی

۳۰.۳×۱۸.۳ میلی‌متر

بلوتوث

Bluetooth 5.3

پردازنده

Apple H2

جنس بدنه

پلاستیک

جنس لولا

فلز

رنگ‌

سفید

سال معرفی

2024

سنسورها

میکروفون دوگانه

وزن کیس شارژ

34.7 گرم

ویژگی های خاص

اتصال و روشن شدن خودکار

,

استاندارد IP54 برای مقاومت در برابر تعرق و رطوبت

,

این محصول فاقد کابل شارژ داخل جعبه است

,

دارای اسپیکر روی کیس شارژ

گارانتی

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “اپل ایرپاد نسل 4”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کالا‌های مشابه